sâmbătă, 7 aprilie 2018

Piept de rațâ cu garniturâ de râdâcinoase la cuptor și salsa chimichiurri

Despre cum să gătim un piept de rață am mai scris în urmă cu ceva timp, așa că n-am să mai insist prea mult. Important este să încingem cratița foarte bine ca să putem rumeni frumos pieptul de rață și în funcție de gust, câteva minute bune la cuptor pot face diferența între un piept în sânge și altul mai fript.

Nici de rădăcinoasele la cuptor nu am să mă ocup astăzi prea mult am mai făcut-o și altă dată și în definitiv este simplu: tăiem rondele morcovi, păstîrnac, cartofi roz, cartofi dulci, (eu am avut și salsifis) turnăm peste ei câteva linguri  de ulei de măsline și condimentăm cu verdețturi aromate uscate (cimbru, oregano, rozmarin), sărăm după gust și dăm la cuptor 25-30 de minute.
Așa că mă voi ocupa mai atent de salsa chimichiurri, un preparat specific argentinian de fapt un sos proaspăt preparat din verdețuri, cu multiple variante din care eu am ales să fac salsa verde și salsa roșie ambele având unele ingrediente comune. 
Pe internet găsești sute de variante care diferă între ele prin ingredientele care se pot adăuga și care țin de gustul fiecărei regiuni sud americane din zona Argentina-Uruguay. Cum unele ingrediente nu sunt totdeauna accesibile europenii au adaptat salsa chimichiurri la ingredientele locale ceea ce am făcut și eu înlocuind oregano proaspăt (de care n-am găsit niciodată) cu hasmațuchi (cerfeuil).
INGREDIENTE PENTRU SALSA VERDE:
  • o legatură de pătrunjel verde
  • 3-4 căței de usturoi (sau doua fire de usturoi verde)
  • o legatură de  hasmațuchi proaspat (sau de oregano dacă aveți)
  • o ramură de busuioc proaspăt
  • o lingură de sare
  • zeama de la o lămâie stoarsă sau mai bine două limete (în loc de oțet de vin alb cm se face rețeta clasică
  • o ceapă eșalot fin tăiată
  • un ardei verde iute tăiat mărunt
  • 3/4 linguri de ulei de măsline extravirgin
  • un praf de piper alb
PREPARARE:
Punem toate ingredientele bine spălate în chopper și le mărunțim.
Scurgem salsa printr-o sită cu găuri mari pentru a reține eventualele fibre mai grosolane. 

INGREDIENTE PENTRU SALSA ROJO:
  • un ardei roșu California fără sâmburi tăiat mărunt
  • o ceapă roșie
  • o legatură de pătrunjel verde
  • 3-4 căței de usturoi
  • un ardei roșu iute tăiat mărunt
  • 1 lingură de sare
  • zeama de la o lămâie stoarsă
  • 1 lingurița de boia
  • un praf de piper roșu
Se prepară identic cu salsa verde, fie măcinând mecanic cu chopperul fie tăind fin la cuțit ingredientele și apoi zdobindu-le în mojar pentru a elibera sucurile din plante.


SERVIRE:
Nu mi-ar ajunge trei pagini să scriu la ce merge bine asociată salsa chimichiurri. Eu am folosit-o împreună cu rădăcinoase la cuptor lângă piept de rață fript dar merge la fel de bine lîngă pește, vită sau porc. În Argentina este nelipsită de lângă friptura de vacă și de lângă fasolea roșie.În Franța cotletele de miel sunt însoțite de salsa cmimichiurri, dar în toată Europa se consumă în restaurantele cu specific andin sau sud american alături de pizza, pește, cartofi copți sau prăjiți sau chiar împreună cu fish chips.
Poftă bună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu