marți, 13 august 2013

GR: gulaş rapid (gyors gyulas):

Unii prieteni citind reţetele mele de pe blog legate de gătitul în aer liber mă întreabă: "păi ce fac, pierd toata ziua lângă ceaun? Când mai pescuiesc, când mai fac o băiţă?".
Le răspund acum: NU! Poţi face un gulaş ca la carte într-o oră, dacă ai pregătit totul din timp, de acasă. Să vă dau un exemplu, când am primit cadou un bograci, m-am gândit să-l inaugurez la Vadu, unde campez de ani de zile pe malul Mării Negre. Am avut o opoziţie fermă în familie:
-Unde cureţi ceapa, unde-o speli, unde te cari după tine cu toate ingredientele? etc.
Aşa ca mi-am pregătit ingredientele de gulaş din costiţă de porc de acasă:
  • am curăţat ceapa, ardeii capia, le-am tocat mărunt şi le-am turnat într-o sticlă PET cu gâtul larg; am turnat peste legume  untdelemn, boabe de piper, seminţe de chimion şi frunze de dafin.
  • am curăţat cartofii, i-am tăiat cubuleţe şi i-am vârât într-un bidon de apă minerală de 5 litri acoperiţi de apă, să nu se înegrească.
Pe malul mării a fost simplu: am făcut foc din lemne de fag pentru grătar, am atârnat deasupra ceaunul în flacară şi în mai puţin de o oră mâncam gulaş:
  1. scurgem uleiul din sticla cu ceapă în ceaun
  2. adaugăm costiţa de porc crudă şi o rumenim
  3. răsturnăm restul de ulei, ceapă, ardei şi condimente şi călim zarzavatul
  4. turnăm peste carnea rumenită cartofii şi apă din bidonul cu apă pănă-i acoperă.
  5. lasăm să fiarbă gulaşul până fierb cartofii şi sosul se îngroaşă
  6. completăm cu sare, boia de ardei, sau folosim în extremis pasta de ardei
  7. jarul rămas îl folosesc la fript un grătar de porc, sau cel puţin la fript slănină, un obicei pe care l-am preluat de la prietenii mei din Ardeal, care terminau fiecare grillparty  cu fript slănină la ţepuşă şi întins untura pe pâine neagră.
Pofta bună!
P.S. am botezat acest fel de mâncare GR (gulaş rapid, gyors gulyas) pentru că se face repede şi este grozav să mănânci o porţie de mâncare caldă seara la cort pe malul mării, sub adierea brizei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu